Atletický klub Blansko Dvorská

SOUSTŘEDĚNÍ 2011

Od 14. 8. do 20. 8. 2011 se konalo ve Sloupu v Moravském krasu atletické soustředění, kterého se účastnila většina našich svěřenců. Nutno dodat, že soustředění bylo opravdu maximalistické – atletická dráha, kolečkové brusle, ragbíčko, koupaliště, Weinhöferův pahorek, stezka odvahy, ...V této souvislosti starší naběhali/najezdili cca 30 km výklusem a více jak 6 km kvalitativně – ve sprintech. S rostoucím objemem a náročností tréninků rostla ochota atletů „jít do hajan“, a tak se nezřídka stalo, že skupinka „raubířů“ (Michal, Dominik a spol., nebo Jirka, Matěj, Pavlík a Ráďa) to zapíchla už o půl desáté. Rovněž s postupujícími dny bylo každé ráno náročnější omladinu vzbudit (běžně se to povedlo až na několikátý pokus v 7:45).

První den se nesl ve znamení fyzických testů (např. šestiskok, 200 m, vytrvalost, ...).

Druhý den se starší atleti zaměřili na zdokonalení techniky krátkých překážkových běhů, malí se zdokonalovali v technice hladkého běhu a dálce. Před odchodem na oběd si starší ještě střihli 5 km na kolečkových bruslích. Odpoledne jsme strávili opět na místním atletickém ovále a v rámci výklusu jsme si dali 6 km na kolečkáčích v příjemném údolí Luhy až k Vlčí skále a zpět.

Úterý bylo vůbec jedním z nejnáročnějších dnů (ne, že by jiné dny náročné nebyly, ale úterý bylo obzvláště vypečené). Mladší drobotina se věnovala rozvoji obratnosti prostřednictvím „agility-překážkových drah“ a starší postupně přecházeli na delší překážkové běhy a hod oštěpem. Aby toho nebylo málo – tak opět cyklistickou stezku zaplnili naši atleti.

Středa byla odpočinkovým dnem, a tak se na dráze vůbec neběhalo, pouze dopoledne proběhl u stařešiny (omlouváme se Katce, Míši a našim ml. žákům za toto označení) hod oštěpem a u ostatních na hřišti hod míčkem a opět rozvoj obratnosti. Po skvělém obědu (vůbec strava a služby v našem rekreačním středisku Čermák byly perfektní) následoval dlouhý polední klid a pak návštěva místního koupaliště. Z koupání neodradila naše atlety ani voda, jejíchž teplota se hodí spíše k odchovu ledních medvědů, a následné ragbíčko na plážovém písku je opět rozehřálo. Na zpáteční cestě jsme si povykládali místní pověst o žebrákovi a nic už nebránilo tomu se navečeřet, nachystat se na spaní a změna – „oblečte si dlouhé kalhoty a mikiny – čeká vás noční pochod na kopec „Žebrák“. Díky pomoci Boudníků a Beránků se nám podařilo nachystat a světelně označit velmi pěknou stezku odvahy. Celá cesta byla zřetelně označena, vedla bezpečným terénem a v průběhu tratě se neustále pohybovalo několik dospělých. Takže stezka byla nakonec podle dětí „pohodička“, snad jen když zrovna při provádění vlastnoručního podpisu každého atleta u památného křížku začal odbíjet sloupský kostelní zvon a tu a tam se ozvalo cinkání peněz z žebrákovy mošničky,..., ne jedno dítko se snažilo uplatit imaginární postavu rohlíkem, dvackou,...

Čtvrtek, to už se jelo opět na plné obrátky, mlaďoši hod, obratnost a běhy, stařešina dlouhé překážky a oštěp. Odpoledne Weinhöferův pahorek, kde nám Ondra skoro zavařil sporttestr (pekelně vysokou tepovou frekvencí) a pak zase kolečkové brusle, některým jsme zapůjčili kolobrndu, in-lainy a kolo. Večer tu byla pro zájemce pozvánka na diskotéku od děvčat z aerobiku, jiní dali přednost pokecu se staršími volejbalistkami z Prostějova, že Mišánku. Vůbec naši hoši šli docela „na dračku“, ono 8 kluků mezi 146 dívkami to udělá své. Absence jiných zástupců mužského pohlaví měla i jiné výhody – chlapci po celou dobu pobytu neměli frontu ve sprchách a opravdu do sprchy chodili každý den!!! Jinak o půl desáté už zase spinkali jako beránci – i Beránek.

V pátek se šlo do finále – dopolední testy dopadly více jak dobře – odměnou za celotýdenní dřinu bylo ohromné zlepšení oproti původnímu stavu!!! Odpoledne jsme si dali pár oblíbených pahorků a opět posilnění ovocem a sladkostmi od Matýskovy babičky, jsme se zchladili návštěvou Sloupsko-Šošůvských jeskyní, kde si starší zopakovali chemické zvětrávání vápence. Aby toho nebylo málo tak Michal s Katkou přidali navrch pomyslnou třešinku na dortu ve formě silničního běhu: Sloup–Petrovice, jako test pro potenciální účast v podzimních závodech Běhů do vrchu. Komu čest, tomu čest – oba to uběhli bez problému, bez chůze i kopec „Strmilovák“  před Petrovicemi – Michal dokonce po cestě předběhl rodinku na kole – čili na podzim uvidíme.

Celé atletické soustředění bylo z našeho pohledu velice velice náročné, ale vše proběhlo perfektně a přesně podle stanoveného plánu a efekt byl ohromný. Nikomu se nestal žádný úraz (až na včeličku u Rádi a klíšťáka u Lucky a Nikči), což je vždy nejpodstatnější. Největší dík patří paní učitelce Dítětové, která se po celé soustředění starala o naši Elušku (což je opravdu vyčerpávající). Bez  této pomoci by nebylo možné zrealizovat  tréninkový proces, a tedy i soustředění – ještě jednou moc děkujeme  – bylo to perfektní.

Až teď jsme si konečně oddechli, spadl z nás stres a odpovědnost, uff. Fotky dodáme průběžně je jich 540 tak to chvilku potrvá, než je všechny zpracujeme, roztřídíme a pak zveřejníme na webu.

Všechny zdravíme, trenéři.

PS: Sledujte náš veb - domluvíme se na schůzce a Mistrovství světa v atletice v telce

Bezinfekčnost.doc, (21.5kB)

Vytiskněte, vyplňte a odevzdejte prosím při předání dítěte

Program soustředění 2011 Sloup.doc, (59kB)
Informace k zahájení soustředění, co s sebou a další info.

Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.